med ændringer vedtaget ved skriftlig urafstemning
april 1997 og marts 2005
1.
Foreningens navn er GRUNDEJERFORENINGEN KIRSEBÆRHAVEN.
2.
Foreningens hjemsted er Himmelev i Roskilde kommune.
3.
Foreningen er stiftet i henhold til deklaration, tinglyst den
20. maj 1965, omfattende matrikelnumrene: 7cz, 7cæ, 7cø, 7cv, 7cx, 7df, 7dg,
7db, 7da, 7dc, 7di, 7dk, 7dl, 7dm, Himmelev by og sogn.
Foreningen har ved skøde tinglyst den 22. december 1967 vederlagsfrit overtaget
vejarealet matr. nr. 7af.
4. Foreningens
formål er at varetage fælles interesser for de af deklarationen omfattede ejendomme,
herunder sørge for:
1) etablering af vej- og kloakanlæg, el- og vandforsyning,
2) vedligeholdelse og renholdelse af vej- og kloakanlæg,
3) overholdelse af de servitutter, som ved fornævnte deklaration er pålagt ejendommene,
samt
4) repræsentere medlemmerne over for myndighederne i fællesspørgsmål
5.
Parcelejerne skal være medlemmer af grundejerforeningen. Andre
kan ikke optages som medlemmer af foreningen.
Medlemmerne deltager i de med foreningens administration og øvrige virksomhed
forbundne udgifter med lige store anparter for hver parcel.
6.
Størrelsen af det på den enkelte parcel hvilende årlige bidrag
til foreningen og tidspunktet for dets betaling fastsættes på hvert års
ordinære generalforsamling. I løbet af året kan bidraget forhøjes, såfremt
dette besluttes af en ekstraordinær generalforsamling.
De nærmere bestemmelser om bidragets betaling, herunder om strafrenter i
tilfælde af for sen betaling, fastsættes af bestyrelsen.
I tilfælde af ejerskifte hæfter såvel den tidligere ejer som den ny ejer for betaling af ethvert
på overdragelsestidspunktet uberigtiget bidrag, uanset hvad tid det vedrører,
og refusion mellem parterne er foreningen uvedkommende. Den enkelte parcels
anpart i foreningens formue kan ikke udbetales ved ejerskifte.
7.
Beslutning om dispensation fra servitutter eller om ophævelse
af servitutter kan - for så vidt angår grundejerforeningens påtaleret træffes
ved skriftlig urafstemning, og der kræves til gyldig beslutning, at ejere af
mindst 11 parceller stemmer for forslaget
8. I
øvrigt er generalforsamlingen foreningens højeste myndighed. Stemmeberettiget på generalforsamlingen
er parcelejerne eller af disse befuldmægtigede personer. Der kan kun afgives én
stemme for hver parcel. Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden
udgangen af februar måned.
Ekstraordinære generalforsamlinger afholdes, når bestyrelsen finder
dette nødvendigt, og skal afholdes inden en måned efter, at ejere af 4
parceller har fremsat skriftlig begæring herom med angivelse af, hvad der
ønskes behandlet på generalforsamlingen.
Indkaldelse til såvel ordinær som ekstraordinær generalforsamling sker med
mindst 3 ugers varsel med skriftlig meddelelse til parcelejerne. Såvel ordinære
som ekstraordinære generalforsamlinger afholdes inden for Roskilde kommune.
På den ordinære generalforsamling skal foretages følgende:
a.
valg af dirigent
b.
bestyrelsens beretning
c.
fremlæggelse af det reviderede regnskab
d.
forslag fra bestyrelsen eller medlemmerne
(eventuelle forslag skal specificeres i indkaldelsen)
e.
forelæggelse af budget og fastsættelse af kontingent for det løbende
år
f.
valg af bestyrelse
g.
valg af revision
h.
eventuelt
Materiale til forslag, som er optaget på dagsordenen i den udsendte
indkaldelse, og som kan medføre væsentlige forpligtelser for medlemmerne, skal
udarbejdes skriftligt og bringes til medlemmernes kundskab senest 8 dage forud
for generalforsamlingen.
Generalforsamlingen er
beslutningsdygtig for så vidt angår spørgsmål, der er optaget på dagsordenen,
uanset antallet af mødte medlemmer, og afgørelse træffes i alle tilfælde - bortset
fra de i paragrafferne 7 og l l nævnte - ved simpel stemmeflerhed. I tilfælde
af stemmelighed er formandens stemme udslagsgivende.
9.
Til at varetage foreningens daglige ledelse vælger generalforsamlingen
for ét år ad gangen en bestyrelse bestående af 4 personer. Genvalg kan finde
sted.Valgbar til bestyrelsen er parcelejerne eller af disse befuldmægtigede
personer. De 4 personer skal repræsentere 4 forskellige parceller.
Bestyrelsen konstituerer sig med formand, næstformand, kasserer og sekretær og
underretter medlemmerne om, hvorledes den har konstitueret sig. Bestyrelsen
fastsætter selv sin forretningsorden.
Foreningen tegnes af bestyrelsens formand, eller i dennes fravær af
næstformanden; ved optagelse af lån dog af mindst 3 bestyrelsesmedlemmer og kun
mod forevisning af en af dirigenten attesteret udskrift af generalforsamlingsprotokollen
vedrørende beslutningen om lånets optagelse.
10.
Foreningens regnskabsår er kalenderåret. Foreningens midler
indsættes på en postgirokonto eller en bankkonto. Til hævning herpå kræves
alene kassererens underskrift.
Regnskabet revideres af en af generalforsamlingen inden for medlemmernes kreds
valgt revisor. Ekstrakt af regnskabet med revisors påtegning tilstilles parcelejerne
samtidig med indkaldelsen til den ordinære generalforsamling.
11.
Ændring af disse vedtægter kan kun ske ved skriftlig urafstemning,
og der kræves til gyldig beslutning, at ejere af mindst 7 parceller stemmer for
forslaget.